דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

גרסון

ביטוח מדריך ספינינג

ספינינג, מהפעילויות המבוקשות כיום לשמירה על כושר והרזייה. לכן חשוב גם להצטייד עם ביטוח מדריך ספינינג מתאים.

נשאלתו רבות ע"י מדריכי ספינינג, מהי חשיבותו של ביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי (ביטוחי חבויות) כביטוח המלווה את פעילותם הספורטיבית.

התשובה לכך טמונה באופי הפעילות אותה מדריך, מדריך הספינינג.

ביטוח מדריך ספינינג – מה צריך לשאול את עצמנו?

לפני תחילת פעילותנו המקצועית כמדריכי ספינינג, יש לשאול עצמנו מספר שאלות חשובות ומהותיות על אופי הפעילות ועל רמת הסיכון והחשיפה לה אני כמדריך ספינינג חשוף.
1.האם אני פועל כחוג עצמאי או תחת אגודת/עמותת ספורט כלשהי?
2.האם הדרכתי כמדריך ספינינג כפופה לחוק הספורט והאם יש לכך משמעויות ביטוחיות?
3.מה היא חשיפתי לתביעות בגין רשלנות ו/או תאונה אחרת שאינה כתוצאה מרשלנות בזמן אימון?
4.מהם הפתרונות שיש לשוק הביטוח בישראל להציע, כהגנה בפני תביעות כאלה ואחרות?
5.מהו גובה גבול האחריות אותו אני נדרש לרכוש כמדריך ספינינג, המדריך מס' כזה או אחר של חניכים ?
6.האם יש שוני בין מספר החניכים הנמצאים בכל קבוצה אותה אני מדריך?

מה כבר יכול לקרות?      

אל תשלו את עצמכם שהכול בסדר, תביעת נזיקין יכולה להגיע ממש בזמן שאתם קוראים את השורות האלו.     גם אם אתם בטוחים שכל המתאמנים שלכם הם חלק מחייכם, אין הבטחה שמישהו לא יתבע אתכם ברגע שיגרם לו נזק. מי כמוכם מדריכי ספינינג יודעים ומודעים לאפשרויות של נזקים ופציעות גופניות העלולות להיגרם כתוצאה מאימוני הספינינג האינטנסיביים. ולכן שהפציעה תגיע, והיא מגיעה בשלב מסוים תתקבל גם התביעה ואז תמצאו את עצמכם מול שוקת שבורה ותביעה נגדכם בעשרות או מאות אלפי שקלים שימוטטו את העסק המדהים או מכון הספינינג המרהיב שהקמתם.

מהי תביעת נזיקין      

אתם כמאמנים וותיקים ומנוסים הן באימון אנשים והן באלפי שעות אימון שאתם עברתם בעצמכם יודעים שהתנהלות שגויה באימונים או אימון לפי סרגל מאמץ שגוי תביא לפציעה. פציעה היא תולדה של מאמץ יתר על הגוף או התנהלות שגויה בזמן האימון, על שניהם המאמן יכול וצריך להיות מודע ולכוון את המתאמנים שלו, אם הדבר לא נעשה כראוי, המתאמן שנפצע ונגרם לו נזק מוצא סיבה ועילה לתביעה. ואז מה? אתם מאמני ספינינג לא עורכי דין, עכשיו מתחילות הצרות, את כל הצרות הללו ניתן למנוע בהליך פשוט, הכרחי וכזה שיעיד על המקצועיות שלכם, רכשו פוליסת ביטוח עבור מדריך ספינינג.

למי נחוץ ביטוח מדריך ספינינג ?   

ביטוח מדריך ספינינג הוא כלי עבודה שאותו חייבים ואיתו יוצאים לדרך. 

כמו שלא ייתכן אימון ספינינג ללא אופני אימון, כך לא מתקיים אימון ללא ביטוח עבור המדריך.  ובכל זאת מי צריך אותו?

  • מדריך או מדריכה עצמאית אשר מתחזקת קבוצות ומתאמנים אשר פועלים באופן עצמאי .
  • בעלי מכונים וחדרי כושר המחזיקים ציוד ספינינג ומזמינים מתאמנים להשתמש בשירותים שלהם, אפילו אם הם משכירים את המקום למדריכים מוסמכים.
  • מדריכים הפועלים כשכירים במועדוני ספינינג, חובת האחריות חלה גם עליהם.

בשורה התחתונה כל מי שנהנה מן התגמולים שמשלמים מתאמנים, חשוף לתביעה.

ביטוח מדריך ספינינג

מהן העלויות של ביטוח מדריך ספינינג?     

לשאלה של כמה זה עולה אין תשובה אחידה. בדיוק כמו שכל אחד מקבל מחיר שונה בביטוח רכב על פי מגוון פרמטרים, כך גם בביטוח ספינינג אין אחידות מפני שכל אחד מכם הוא שונה וייחודי. מה כן משפיע על המחיר?

  1. גודל העסק – כמובן שמכון ספינינג שמספק שירות לעשרות או מאות מתאמנים ביום לא ישלם כמו מאמן פרטי שיש לו שני מכשירים אצלו בבית, הגודל כן קובע.
  2. השתתפות עצמית – כמו בכל סיטואציה ביטוחית, יש השתתפות עצמית. ככל שהיא גבוהה יותר, הפרמיה תהיה נמוכה יותר.
  3. העבר שלכם – האם אי פעם תבעו אתכם? כן המחיר יעלה, לא, המחיר ירד. 
  4. גובה הכיסוי – ככל שגבול האחריות שתבקשו יהיה גבוה יותר, המחיר יעלה.

איך לבחור ביטוח מתאים?

לפני עריכת הביטוח יש לוודא את מטריית הביטוחים הנמצאים במקום העבודה כשכיר. יש לוודא שמקום העבודה מבטח בפני תביעות אחריות מקצועית וצד שלישי. חשוב לדעת כי הדבר אינו מובן מאליו.

כמדריך ספינינג עצמאי ,יש לדאוג לביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי ,שיכסו את החבות כלפי המודרכים במקרה רשלנות. כיום ישנן דוגמאות רבות לגבולות אחריות מקובלים, אך מדריכים שמודעים לכך או שנכוו בעבר בתביעות רשלנות, דואגים לבטח עצמם בגבולות גבוהים מאוד מהמקובל. דוגמה: כמדריך ספינינג עם 200 חניכים ,למדנו כי גבול אחריות של 2,000,000 שקלים אינו מספיק וצריך לשאוף לגבולות של 4,000,000-5,000,000 שקלים.

יש לוודא בדיוק מה מכילה פוליסת הביטוח הנרכשת, האם מדובר בפוליסת אחריות מקצועית מקיפה או פוליסה מצומצמת יותר, המוכרת כפוליסת צד שלישי עם ביטול חריג אחריות מקצועית.
משמעויות רבות יש אשר נוגעות לבחירה של פוליסת ביטוח. יש לשים את הדגש על כך בעת רכישת הביטוח, שלא נופתע שאין כיסוי ביטוחי כי לא רכשנו את המוצר הנכון ובזמן שהפוליסה צריכה להיות מופעלת בעקבות תביעה, כלומר, אין כיסוי ביטוחי!

בקיצור ולעניין, עם ביטוח מדריך ספינינג מוכן

לסיכום ,פעילות מדריך בענף הספינינג מלווה בסיכונים רבים שיכולים לבוא ליד ביטוי בפציעה טריוויאלית, פציעה הנגרמת מאופי הפעילות האינטנסיבית בענף ספורט זה, פציעה הנגרמת מאימון לא נכון והדרכה שגויה או סתם פציעה הנגרמת בעקבות מתקן ספורט עם לקויים בטיחותיים ויש רבים כאלה בישראל.


מדריך כושר, חובתך לצפות את הסיכונים הכרוכים בענף הספורט בוא אתה עוסק ולמזער נזקים תוך כדי השבחת המתאמנים והבאתם להישגים שלשמם הם התכנסו. כל זאת תוך כדי נקיטת זהירות מרבית ותשומת לב אין סופית. עליך לוודא לפני תחילת הדרכת הפעילות כי הביטוח שרכשת הוא המתאים ביותר במידה וחס וחלילה נגרם נזק גוף או רכוש.

במידה ואינכם בטוחים, תתייעצו! 08-9465921

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.