דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

בעקבות מורכבות הפרוייקטים שבהם הדיירים בדרך כלל מתגוררים בדירות הקיימות, מדובר בתוספות על מבנים קיימים… מאחר והעניין מורכב וצריכים לדעת לעשות זאת נכון, אתם צריכים להכיר את ביטוח תמ"א 38 של סוכנות ביטוח גרסון

תמ"א 38 הוא פרוייקט לחיזוק יסודות בניינים בכלל, ובמקרה רעידת אדמה בפרט, שבזכות החיזוק ניתן לקבלן תוספות של קומות לבניה על מנת שיהיה כלכלי.


את הביטוח ניתן גם לקבלן והדיירים אף הם חלק מבעלי הפוליסה.

פרויקט תמ"א 38, תכנית המתאר הארצית שחוגגת השנה עשור (2015), מאפשרת לדיירי בניינים ישנים, שנבנו לפני 1980, ליהנות מחיזוקים מפני רעידות אדמה הן לבניין כולו והן לדירות שברשותם, ומבלי שיצטרכו להוציא על כך כסף. פרויקט זה, שבו משתתפים לרוב לא מעט אנשי מקצוע, לרבות יזם/קבלן, עורך דין, שמאי, מהנדסים ועוד, עשוי להימשך תקופה ארוכה והוא כולל, במסגרתו, לא מעט שלבים.

היזם/קבלן שמבצע את הפרויקט מקבל את זכויות הבנייה, יכול לבנות על הבניין מספר קומות נוספות, למכור את הדירות שבנה, ובכך להרוויח לא מעט כסף, המחזיר לו את הוצאות הבנייה והחיזוק ומותיר אותו עם רווח העומד על לפחות 20 אחוזים מסך עלות הפרויקט.

למה צריך ביטוח תמ"א 38

פרויקט זה כולל בתוכו גם פוליסת קבלנים, הנחשבת לפוליסה סטנדרטית. פוליסה זו איננה נותנת מענה מלא או כיסוי מרבי לבעלי הדירות ומצריכה תוספות שונות כדי לספק את הפתרון המתאים לכל הלוקחים בכך חלק. ביטוח תמ"א 38 מוכרח לכלול הגנות עבור דיירי הדירות מפני נזקים שונים, העשויים להיגרם במהלך הבנייה.

כשמדובר בפרויקט של חיזוק הבניין והדירות, הדיירים נשארים, לרוב, להתגורר בבניין אולם חשופים לסכנות שונות. פרויקט תמ"א נוגע בפרמטרים שונים. במסגרתו מתבצעות עבודות בתוך הבניין, על הגג שלו, במחסנים שלו, בחניות שלו וכמובן גם בדירות. במהלך הבניה עשויים להיגרם נזקים שונים, שתיקונם יכול לעלות לא מעט כסף. הביטוח מספק להם הגנה מפני סכנות אלו וכן גם הגנה למבנים סמוכים.

מי צריך לעשות ביטוח תמ"א 38

הביטוח המקובל כיום, כאמור, הוא זה הכולל את הפוליסה הסטנדרטית – פוליסה לעבודות קבלניות. הביטוח הוא חלק בלתי נפרד מהפרויקט והוא ניתן על ידי הקבלן/יזם עצמו ומציע את ההגנה הנדרשת לדיירים מפני נזקים שונים. חשוב לדעת, גם אם קיים ביטוח על הדירה, ביטוח זה איננו מכסה מפני נזקים שנגרמו במהלך הפרויקט, בעקבות עבודות הבנייה עצמן.

יש לזכור שמדובר בעבודות מורכבות מאד, עבודות החושפות את המבנה כולו וכמובן גם את המבנים הסמוכים לסכנות שונות, ולכן מצריכות ביטוח מיוחד – ביטוח תמ"א 38. הביטוח מספק גם הגנה לדיירים במידה וייגרם נזק משמעותי שיהפוך את הדירות לכאלו שאינן ברות שימוש ומבטיח להם פיצוי מתאים.

מה בדיוק נותן ביטוח תמ"א 38

ביטוח תמ"א 38 מציע הגנה מפני נזקים הצפויים להיגרם לרכוש כתוצאה מהבנייה, הוא מציע פיצוי גם למבנים סמוכים (ובנחה שכולל גם צד ג') וכן מתייחס גם לאחריות המוצר, הרלוונטית בתום תקופת הבנייה. אחריות זו כוללת גם את הבניין עצמו וכן את כל המוצרים שלקחו חלק במהלך בנייתו.

עצות כלליות לביטוח תמ"א 38

כשבוחנים את הביטוח המוצע על ידי הקבלן או על ידי היזם, יש לבדוק לעומק את כל התוספות הניתנות במסגרתו, הנלוות לביטוח הסטנדרטי. חשוב לדעת, כי ניתן לבנות פוליסת ביטוח בהתאמה מלאה, פוליסה נקודתית המתאימה לצרכיו של הפרויקט, המאפשרת לדיירים וכך גם לקבלנים או ליזמים ליהנות ממענה הולם, המבטיח בעיקר, ולכל הצדדים המעורבים בכך, "ראש שקט".

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.