דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

גרסון

ביטוח אומנויות לחימה

ביטוח אומנויות לחימה – הביטוח שייתן לכם גב להילחם

רבים ממאמני אומנויות הלחימה שואלים אותנו לגבי חשיבותו של ביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי (ביטוחי חבויות) כביטוח המלווה את פעילותם.

התשובה לכך טמונה באופי הפעילות של מאמן אומנויות לחימה.

טרם תחילת פעילותנו המקצועית כמאמני אומנויות לחימה, עלינו לשאול עצמנו מס' שאלות מהותיות על אופי הפעילות, ועל רמת הסיכון והחשיפה, אליה מאמני אומנויות לחימה חשופים.

ביטוח אומנויות לחימה – מדוע זה חשוב?

אומנויות לחימה הן דבר מצוין, המשפר, בקרב ילדים, מבוגרים ובכלל, את רמת הביטחון העצמי, הוא מאפשר לפרוק את אנרגיות, הוא משפר את המשמעת העצמית של המתאמנים ועוד. אבל, יש לקחת בחשבון שאומנויות לחימה מעמידות את המתאמן, בסיכון מסוים, לפגיעות גופניות כאלה ואחרות כתוצאה מפעולה לא מדויקת שלהם או של הפרטנר שלהם. על מנת שאתם כמאמנים, לא תהיו חשופים לתביעות מצד מתאמן שנפצע, עליכם לדאוג לפוליסת ביטוח אומנויות לחימה, שתגן עליכם מפני תביעות אפשריות. מדובר בסוג של ביטוח אחריות מקצועית שיכסה, בעת הצורך, את חבות הפיצויים למתאמן ובנוסף הוצאות משפטיות סבירות, שתהיינה לכם במצב של תביעה נגדכם במידה וכך ייפסק בבית המשפט.

ביטוח אומנויות לחימה

אילו מצבים מכסה פוליסת ביטוח אומנויות לחימה?

אימון אומנויות לחימה טומן בחובו מספר סיכונים לפציעות מסוגים שונים, פציעות שיכולות להשבית פעילותם של ספורטאים בוגרים ובין היתר להשביתם גם מעבודתם המפרנסת. מכל אלה צריך להישמר המאמן. פציעות עשויות לקרות עקב תנועה לא נכונה, הדרכה לא מדויקת מספיק ושימוש במתקן כזה או אחר בצורה לקויה. גם המאמן האחראי והמסודר ביותר, הוא רק בן אדם ומשהו עלול להשתבש ולהוביל לפציעה של מתאמן. ביטוח אומנויות לחימה יכסה עבורכם את הוצאות עורך הדין שתשכרו, את ההוצאות המשפטיות האחרות שאולי תהיינה ובכך, לייצר עבורכם, המאמנים, רשת ביטחון לשקט נפשי וכמובן פיצויים וזאת על גבולות האחריות המצויינים בפוליסה.

אילו מאמנים חייבים להחזיק בביטוח אומנויות לחימה?

קיימים סוגים שונים של אומנויות לחימה וכל אחד עלול לסכן את המתאמן וכתוצאה מכך, גם את המאמן. להלן רשימת ענפי אמנויות הלחימה שמצריכים מהמאמנים להחזיק בביטוח אומנויות לחימה: ג'ודו, איגרוף, קפוארה, אומנות לחימה משולבת, שוטוקאן, היאבקות, קרב מגע, טאקוונדו, קונג פו, סייף, קראטה, ג'ו ג'יטסו, טאי צ'י, ועוד.

השאלות המתבקשות שמותלות על מאמן הלחימה

  1. האם אני פועל כחוג עצמאי או תחת אגודת/עמותת ספורט כלשהי?
  2. האם פעילותי כמאמן אומנויות לחימה כפופה לחוק הספורט? ואם כן מה המשמעויות הביטוחיות לכך?
  3. מה היא חשיפתי לתביעות בגין רשלנות ו/או תאונה אחרת שאינה כתוצאה מרשלנות בזמן אימון?
  4. מהם הפתרונות המוצאים בשוק הביטוח בישראל ,כהגנה בפני תביעות כאלה ואחרות?
  5. מהו גובה גבול האחריות אותו אני נדרש לרכוש כמאמן אומנויות לחימה, המאמן מס' כזה או אחר של חניכים?
  6. האם יש משמעות למס' חניכים משתנה מקבוצה לקבוצה המתאמנים אצלי, מבחינת חשיפה לתאונות וכפועל יוצא לתביעות?

ביטוח אומנויות לחימה

כיצד יש לפעול

לפני עריכת הביטוח יש לוודא את מטריית הביטוחים הנמצאים במקום העבודה כשכיר. יש לוודא שמקום העבודה מבטח בפני תביעות אחריות מקצועית וצד שלישי (הדבר אינו מובן מאליו).

כמאמן אומנויות לחימה עצמאי, יש לדאוג לביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי, שיכסו את החבות כלפי המתאמנים במקרה רשלנות. כיום ישנן דוגמאות רבות לגבולות אחריות מקובלים, אך מאמנים שמודעים או שנכוו בתביעת רשלנות בעבר, דואגים לבטח עצמם בגבולות גבוהים מהמקובל . לדוגמא כמאמן אומנויות לחימה עם 100 חניכים, למדנו כי גבול אחריות של 1,000,000 ₪ אינו מספיק וצריך לשאוף לגבולות של 3,000,000-4,000,000 ₪ לפחות.

יש לוודא בדיוק מהי הפוליסה הנרכשת, האם מדובר בפוליסה מקיפה ובנוסף גם ביטוח צד שלישי או שמא פוליסה מצומצמת יותר המוכרת כפוליסת צד שלישי עם ביטול חריג אחריות מקצועית.

המשמעויות רבות ויש לשים את הדגש על כך בעת עשיית הביטוח, שלא נופתע שאין כיסוי ביטוחי כי לא רכשנו את המוצר הנכון ובזמן שהפוליסה צריכה להיות מופעלת בעקבות תביעה – אין כיסוי ביטוחי. לא נעים בכלל.

לסיכום

פעילות מאמן בענף אומנויות הלחימה מלווה בסיכונים רבים שיכולים לבוא ליד ביטוי בפציעה טריוויאלית, פציעה הנגרמת מאופי הפעילות האינטנסיבית בענף ספורט זה, פציעה הנגרמת מאימון לא נכון והדרכה שגויה או סתם פציעה הנגרמת בעקבות מתקן ספורט עם לקויים בטיחותיים ויש רבים כאלה בישראל.

מאמן, מחובתך לצפות את הסיכונים הכרוכים בענף הספורט בוא אתה עוסק, למזער נזקים תוך כדי השבחת המתאמנים והבאתם להישגים שלשמם הם התכנסו מתחילה וזאת תוך כדי נקיטת זהירות מרבית ותשומת לב אין סופית. עליך לוודא טרם תחילת הפעילות כי הביטוח שרכשת הוא המתאים ביותר במידה וחס וחלילה נגרם נזק גוף או רכוש.

גרסון סוכנות לביטוח, מתמחה בהתאמת פוליסות למאמנים. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ונעזור לכם בכל הקשור לתהליך הביטוח שלכם.

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.