דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

גרסון

ביטוח מדריך פילאטיס

אימוני פילאטיס הפכו להיות פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות. מדובר בפעילות גופנית מרגיעה את הגוף ואת הנפש, זה ידוע. אך בשונה מריצה או אימונים ארוביים שונים, אימוני פילאטיס מתנהלים באווירה רגועה ולרוב בדופק סביר. אין במהלך האימונים הללו אלמנט של פעילות אירובית קשוחה. יחד עם זאת באימוני פילאטיס מאתגרים את הגוף ויש בהם מקום לטעויות בעיקר של מתאמנים לא מיומנים. מכאן שהדרך לפציעות מסוגים שונים ואפילו פציעות חמורות הן חלק מהמשחק. בכדי שהמאמן או המכון יוכלו לעמוד בתביעה של מתאמן מכל סיבה שהיא בגין נזק שיכול להיגרם בעת האימון, חשיבות הביטוח היא קריטית.

ביטוח למדריכי פילאטיס – מהו נזק מבחינה משפטית? 

 חשוב מאד להבין קודם כל את המונח "חבות" או בעגה המשפטית, תביעת נזיקין בגין חבות המאמן . כל מאמן או סטודיו שמקבלים מתאמנים ומעבירים להם אימון פילאטיס נחשבים לבעלי מקצוע, אם בעקבות האימון נוצר נזק החל משבר בגוף ועד פציעה המחייבת ניתוח ואפילו החלקה במתחם הסטודיו, על המאמן חלה חבות ואחריות והוא חשוף לתביעה בגין הנזק שנגרם למתעמל או המתעמלת.                 

חשיפה מתמדת לתביעה                               

 כל מאמן, מאמנת או בעלי מכון מתאים חשוף בין אם הוא מבין את המצב ובין אם לאו לתביעה בסכומים שיכולים בקלות למוטט עסק בינוני דוגמת מכון כושר ויכול להמיט אסון כלכלי של ממש ופשיטת רגל למאמן בודד. חשוב להבין, מרגע שנסגר לו"ז לאימון והמתאמנים מגיעים לאימון , הבלתי צפוי יכול לקרות. אפילו מעידה במדרגות הסטודיו יכולה להיות עילה לתביעה.

כל מי שבחר לעסוק במקצועו בגוף האדם, חייב לקחת בחשבון את החשיפה לתביעה באופן תמידי.

ביטוח מדריכי פילאטיס

חשיבותו של ביטוח למדריכי פילאטיס   

קשה שלא להפריז בחשיבות הביטוח עבור כל מי שבוחר לעסוק במקצועות אימון הספורט לכל סוגיהם. כל סוג ספורט יכול להביא עמו נזק גופני למתאמן גם אם ההתנהלות הייתה מקצועית.                                 

 מהם הדברים החשובים כל כך בקיומו של הביטוח למאמן:                

  • גב כלכלי – תביעת נזיקין יכולה להגיע בקלות לסכומים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים, רובם המוחלט של העוסקים בתחום לא יוכלו לעמוד בסכום שכזה.
  • שקט מקצועי – ביטוח מקצועי המגדיר את עיסוק המאמן בצורה ברורה המגן מפני תביעה, גם אם חלילה נעשתה טעות/מחדל מקצועי בתום לב.
  • מעיד על מקצועיות ועבודה מסודרת – מאמן מסודר שעובד לפי נהלים מסודרים משלם עבור ביטוח, מעבר לשקט המקצועי, זוהי גם תעודת יושר מקצועית.

 

השלב החשוב ביותר

לפני תחילת פעילותנו המקצועית כמדריכי פילאטיס, יש צורך לשאול כמה שאלות מהותיות אודות אופיה של הפעילות ועל רמת הסיכונים והחשיפה לה מדריך הפילאטיס חשוף.
1.האם הפעילות מתרחשת באופן עצמאי או תתחת מועדון?
2.האם פעילותי כמדריך פילאטיס כפופה לחוק הספורט והאם יש לכך משמעויות ביטוחיות?
3.האם ישנה חשיפה לתביעות בגין רשלנות ו/או תאונה אחרת שאינה כתוצאה מרשלנות במסגרת זמן הפעילות?
4.מהם הפתרונות אותם מספק שוק הביטוח בישראל ,כהגנה בפני תביעות כאלה ואחרות?
5.מה גבול האחריות אותו נדרש מדריך הפילאטיס לרכוש, המדריך מספר מסוים חניכים ?
6.האם יש חשיבות למספר חניכים שונה מקבוצה לקבוצה המודרכים אצלי?

מה צריך לוודא לפני?

עוד לפני עריכת הביטוח, יש לוודא את מטריית הביטוחים שנמצאים במקום העבודה כשכיר. צריך לבדוק שמקום העבודה מבטח מפני תביעות אחריות מקצועית וצד שלישי (זהו אינו דבר מובן מאליו).

כמדריך פילאטיס עצמאי, צריך לשים לב לביטוח אחריות מקצועית וצד שלישי, שיכסו את כל החבות כלפי המודרכים כאשר מדובר ברשלנות. בשנים האחרונות ניתן למצוא דוגמאות רבות מאוד לגבולות אחריות נפוצים, אולם מדריכים שמודעים או שנכוו בתביעת רשלנות בעברם, דואגים לבטח את עצמם בגבולות גבוהים מהמקובל. למשל מדריך פילאטיס עם 100 חניכים, גבול אחריות של 1,000,000 ₪ אינו מספיק וצריך לשאוף לגבולות של 3,000,000-4,000,000 ₪.

יש לברר באופן ברור מהי הפוליסה הנרכשת, האם מדובר כאן בפוליסת אחריות מקצועית מפורטת ומקיפה ובנוסף גם ביטוח צד שלישי או אולי מדובר בפוליסה מצומצמת יותר, המוכרת כפוליסת צד שלישי עם ביטול חריג אחריות מקצועית. המשמעויות לכך הן רבות ויש לשים את הדגש לזה, בזמן עשיית הביטוח, על מנת שלא נופתע שלא קיים כיסוי ביטוחי כי לא רכשנו את הביטוח הנכון ובזמן שהפוליסה צריכה להיות מופעלת בעקבות תביעה – אין כיסוי ביטוחי!!!

ביטוח למדריכי פילאטיס

מונעים תביעות נזיקין או רשלנות מקצועית   

הרעיון העיקרי העומד מאחורי ביטוח בכלל וביטוח למאמני ספורט בפרט, ומאמני פילאטיס נמנים על קבוצה זאת, היא להבטיח מקור כספי , שישלם את הנזק הפיננסי במקרה שבו תהיה "תקלה". אנחנו תמיד יכולים לתכנן איך דברים יעבדו לפי התוכנית שרצינו אך לעולם לא נוכל לצפות פציעות של מתאמנים.  פה טמונה חשיבותו הגדולה של הביטוח, להוות מקור כספי במקרה תביעות נזיקין או רשלנות מהמאמן. חברת הביטוח תכנס בנעליו ותשלם בהתאם הפיצוי שיפסק בכפוף לתשלום השתתפות עצמית.

ביטוח למדריכי פילאטיס – כמה זה עולה?       

פוליסות ביטוח למדריכי פילאטיס בפרט או מאמני ספורט מוסדרים באמצעותנו בתעריפים ותנאים קולקטיביים ייחודיים. 

הנה מספר תנאים עיקריים לתמחיר הפוליסה:

  1. הרקע המקצועי שלכם הכולל עבר ביטוחי ותביעות שהוגשו. 
  2. גובה גבול האחריות – ככל שתבקשו לעצמכם גבול אחריות גבוה יותר במקרה של תביעה, כך תשלמו יותר.
  3. כיסויים נוספים והרחבות

 

לסיכום

 ביטוח למאמנים הוא הכרח, ממש כמו שלא תיסעו בלי חגורה ברכב, כמו שלא תעזו לקנות רכב ללא ביטוח, כך גם ביטוח למאמני פילאטיס, אלו חלק מדרישות המקצוע.

גרסון סוכנות לביטוח מתמחה בהתאמה של פוליסות מאמנים המותאמת לצרכים האישיים של כל מאמן, לפי סוג העבודה אותה הוא מבצע. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לייעוץ.

אל תקלו ראש בנושא !!!

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.