דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

גרסון

המדריך המקיף לבחירת פוליסת ביטוח דירה

רכשתם את בית חלומותיכם, או שכרתם דירה בדיוק במחיר שרציתם? מזל טוב! עכשיו נשאר עוד דבר אחד קטן שיהפוך את הבית שלכם לבטוח ומוגן, לכם ולבני המשפחה שלכם, ביטוח דירה!

השנים האחרונות הוכיחו לכולנו שהחיים יכולים להיות מאוד לא צפויים, וכשזה מגיע לחלקה הפרטית שלנו, ביטוח דירה הופך לרכישה המומלצת ביותר להגנה על שווי וערך הדירה, בכל מקרה של נזק למבנה ותכולתו, בנוסף לנזקים אחרים אשר עלולים להיגרם לצד שלישי וקשורים לביתכם.

מה צריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח דירה, מה זה כולל וכמה זה עולה? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים.

מהי החשיבות של ביטוח דירה?

כולנו מכירים את תחושת ההחמצה כאשר משהו לא נעשה בזמן, כל בית פרטי או בניין מגורים אינם חסינים לפגעי מזג האוויר, לתאונות שיכולות לקרות כמו, שריפה, רעידת אדמה, פריצה, או אפילו מלחמה, כל התרחשות מהסוג הזה עלולה לגרום לנזק לבית, לרכוש וגם לכם.

ביטוח דירה נועד להוות עבורכם גב כלכלי שיפצה אתכם בכל מקרה של נזק למבנה, לתכולה או לגורם מצד ג'.
עבור נוטלי משכנתאות מדובר בביטוח חובה אשר נדרש על ידי הגורם המממן, אך בכל מקרה, ביטוח זה מומלץ גם עבור מי שבבעלותו דירה ללא משכנתא וגם עבור שוכרי דירות אשר בעלי הדירה אינם מבטחים את דירתם.

אנשים רבים נוטים לחשוב שביטוח דירה הוא מוצר יקר ולכן לרוב גם מקלים ראש ברכישה שלו, אך כדאי לדעת שהממוצע של ביטוח דירה בישראל הוא 1000 ש"ח בשנה. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם למקרים שונים ומרכיבי הפוליסה.

אילו נזקים מכסה ביטוח דירה?

ביטוח דירה נזקי איטום – בכל מקרה של נזילה כלשהי, בין אם מהתקרה או מהקיר, גיליתם כתמי עובש ורטיבות, הקירות התחילו להתפורר ועוד.. יכול להיות שהבעיה נובעת מנזילה בצנרת. במקרה כזה תוכלו לפנות לחברת הביטוח שתטפל בבעיה.

*שימו לב – במידה ואתם גרים בבניין מגורים משותף ומקור הנזילה הוא מהשכן, האחריות תחול על הביטוח הכללי של המבנה.

ביטוח דירה נזקי צנרת – אם מזלכם לא האיר לכם פנים, הצנרת התפוצצה והתעוררתם לגלות שהסלון מוצף במים, והריהוט שלכם נהרס – ביטוח דירה לנזקי צנרת מטפל בדיוק בדברים הללו. במקרה כזה, חברת הביטוח תדאג להכול מא' ועד ת', זה כולל להביא איש מקצוע שיחליף את הצנרת וכמובן, לפצות אתכם על הנזק שנגרם לרכוש שלכם.

ביטוח דירה נגד שריפות – ברוב הביטוחים, מדובר בסעיף שהוא די בסיסי והוא כולל כיסוי מלא מפני נזקי שריפה וגם במקרה של נזקים שנגרמו בעקבות כניסת עשן ופיח לביתכם. הביטוח כולל נשיאה מלאה בעלויות התיקון והחלפת הרכוש אשר נפגע. במידה ויש צורך במגורים זמניים לצורך השיפוץ, הביטוח מכסה את עלות השכירות.

ביטוח רעידת אדמה – למרות שנדמה כי רעידות אדמה לא מתרחשות בישראל, אנחנו נמצאים על ציר גאוגרפי המועד לפורענות. במקרה כזה חשוב לדעת כי המדינה אינה נושאת בעלויות של נזקי רעידות אדמה. כך שבכל מקרה של רעידת אדמה הכוללת נזק למבנה ולרכוש, חברת הביטוח תפצה את הנפגע בגין הנזק למבנה ולרכוש.

ביטוח חבויות – סוג הביטוח הזה לא תמיד מקבל את החשיבות המגיעה לו, אך בזמן אמת הוא יכול להיות גלגל הצלה שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף. ביטוח חבויות מבטיח לכם כי במידה וצד שלישי(שכנים, אורחים וכו') נפגע בשטח ביתכם (ובמקרים מסוימים גם בשטחים ציבוריים) שלא במכוון ודורש פיצויים, הביטוח יכסה את עלויות הפגיעה והפיצויים שעלולים להגיע בסכומים לא מבוטלים.

ביטוח תאונות אישיות – בין אם אתם עובדים מהבית, מהמשרד או מהשטח, ביטוח תאונות אישיות נועד להגן עליכם במקרה של פציעה קלה או חמורה המונעת ממכם את היכולת לעבוד באופן שגרתי.

טיפ קטן שעושה הבדל גדול! שימו לב, ביטוח דירה מגיע בהיקף מסוים המתאים למרבית האנשים, אך בסופו של יום לכל אחד ואחת יש צרכים שונים, כך שבמידה ואתם גרים באזור המועד לסיכונים מסוימים, או עובדים מהבית כדאי לוודא מול סוכן הביטוח/חברת הביטוח כי הפוליסה אכן מכסה את כל הצרכים שלכם. תהיו מדויקים ותגידו מראש בדיוק מה אתם רוצים וצריכים לכסות תחת ביטוח דירה.

מה כולל ביטוח דירה?

ביטוח דירה – מבנה, תכולה וצד ג'
חבילת ביטוח דירה "קלאסית" כוללת ע"פ רוב את הביטוחים הבאים:

  • ביטוח מבנה – ביטוח מבנה לדירה מעניק לבעל הפוליסה את הזכות לקבלת הפיצויים המתאימים בכל מקרה של נזק למבנה הדירה עקב פגעי טבע (שריפות, שיטפונות, נזקי ברקים וכו'), נזקי התפרעויות ועוד. יש להדגיש כי ביטוח דירה מסוג זה אינו כולל אך ורק את הקירות והיסודות של הבית אלא גם כל אלמנט אחר אשר מחובר אליו דרך קבע כגון שטיחים מקיר לקיר, מערכות הסקה, ארונות מטבח, משקופים וכו'.
  • ביטוח תכולה – פריצות וגניבות מבתים מתרחשות מדי יום וגורמות לנזקים כספיים עצומים לבעלי בתים אשר אינם מבוטחים. ביטוח רכוש לדירה מספק לבעלי הפוליסה פיצוי כספי בגובה הערך של החפצים שנגנבו מהבית לרבות את עלות התיקונים או ההחלפה של האלמנטים שנפגעו בפריצה (חלונות, דלתות וכו').
  • ביטוח צד ג' – ביטוח דירה צד ג', יכסה את הנזקים (חומר או גוף) אשר עלולים להיגרם תוך כדי יחסי גומלין עם דירתכם. ולמשל- אדם כלשהו שנפגע תוך כדי שהייה בביתכם וכעת הוא תובע אתכם על הוצאותיו הרפואיות ועוגמת הנפש. שריפה שפרצה בביתכם גרמה לנזקים קשים גם לבית השכן, וכו'.

האם ביטוח דירה למשכנתא נכנס תחת ביטוח דירה?

בשורה התחתונה, ביטוח דירה למשכנתא לא נכנס תחת ביטוח דירה. מהסיבה הפשוטה שביטוח דירה למשכנתא נועד כדי לספק לבנק ביטחון, במקרה שבו לוקח המשכנתא לא יוכל לעמוד בהלוואה החודשית הבנק לא יפגע מכך. זאת בנוסף לביטוח דירה הכולל נזקי מים, שריפה, רעידת אדמה ועוד.

אנו בחברת הביטוח גרסון מתמחים בכל סוגי ביטוחי הדירות הקיימים. מערך הייעוץ המקצועי שלנו יאפיין את הצרכים לפרטי פרטים, ויתאים לכם פוליסת ביטוח דירה מקיפה בהתאם.

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.