דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

גרסון

מי משלם על ביטוח דירה שכורה – כל מה שחשוב לדעת

עבור הרבה אנשים, ביטוח דירה שכורה נשמע כמו רעיון שלא שווה להתעמק בו יותר מידי, נכון? הרי אני רק רוצה לשכור את הדירה לתקופה מוגבלת, אז למה שאעשה ביטוח על משהו שלא באמת שייך לי? כמו תמיד, המציאות קצת יותר מורכבת.

המאמר הבא יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ביום מן הימים. גם אם אתם לא מודעים לכך, כאשר אתם שוכרים דירה אתם אחראים לשמור עליה באותו המצב כמו שקיבלתם אותה. אם במקרה פרצה שריפה בדירה, או שהשכן הגיע לבקש כוס סוכר ובדיוק החליק על המדרגה המתנדנדת בכניסה לבית – אתם עשויים להיות חשופים לתביעה שתצריך ממכם להשקיע הרבה מאוד כסף בפיצוי ותיקונים. כן, גם אם הזנק לא נגרם ישירות על ידכם.

נשמע מבהיל? לא אם יש לכם ביטוח דירה שכורה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לשמור על עצמכם: 

מה כולל ביטוח דירה שכורה?

  • ביטוח מבנה – הביטוח הזה מספק כיסוי כללי במקרים של נזקים שונים למבנה כמו, נזקי אש כגון שריפות כתוצאה מהתלקחות של מכשירים חשמליים ועוד. נזקי טבע, מרעידות אדמה, פגיעות ברק, ועד לסופות. תאונות חיצוניות, רכב שהתנגש במבנה לדוגמא וגם פעולות שנעשו בצורה מכוונת כגון נזק בזדון. 

  • ביטוח תכולה – זה החלק המספק הגנה וכיסוי כלכליים במקרים שבהם תכולת הדירה ניזוקה בשל אירועים המתרחשים בתוך הדירה או מחוץ לה וכוללים: כולל נזקי שריפות, הצפות מים הנובעות מנזקים בצנרת או סופות, רעידות אדמה וכמובן פריצות.  

  • ביטוח צד ג' – כאשר אתם שוכרים בית או מבנה, אתם האחראים הבלעדיים גם לבטיחות ולרכוש של צד ג' המבקר בדירה. במידה ואדם הביקר בביתכם נפצע או שרכושו ניזוק – בין אם מדובר בחבר או שליח של וולט – אתם תהיו אחראיים לפצות את האדם ולשלם על הנזק שנגרם לו. ביטוח צד ג' מבטיח לכם כיסוי בגבולות אחריות המצוינים בפוליסה לכל היותר.

מי משלם על ביטוח דירה שכורה?

ההגנות של ביטוח דירה לשוכר ולמשכיר 

זה הזמן לרכז את הפוקוס שלכם על שני מונחים חשובים מאוד, כל אחד מהם עלול להיות מכריע ברגע האמת:

שיפוי –  בלי להיכנס למילים מורכבות, שיפוי אומר שבמקרה ונגרם לדירה, או לתכולה נזק, חברת הביטוח מתחייבת להחזיר את מצב הדירה והרכוש בדיוק למצב שבו הם היו לפני שהתאונה התרחשה, לא פחות ולא יותר. אז אם בניתם על שיפוץ כללי והזמנת רהיטים מנגר פרטי, כנראה שתחזרו לרכוש את הרהיטים מאיקאה (אלא אם השווי שלהם היה גבוה טרם התאונה).

שיבוב – במילים פשוטות, אחרי שחברת הביטוח שילמה למבוטח בגין הנזקים שנגרמו לרכוש, או למבנה, שיבוב מעניק לחברת הביטוח את הזכות לתבוע את האדם שגרם את הנזק. מה זה אומר? בשורה התחתונה, אם הביטוח הוא על שם המשכיר ואתם לא מוזכרים בו (כי ביננו כל שוכר רוצה לחסוך כמה שיותר כסף), לחברת הביטוח יש את הזכות לתבוע ממכם את סכום הפיצוי. בין אם נגרם לדירה נזק בגלל ששכחתם את האש דולקת כשהכנתם פופקורן, או כי הגיע איש מקצוע כדי לתקן משהו בבית ובטעות החליק על הצעצוע של הכלב ושבר את האצבע. ולכן יש לדאוג לסעיף ביטול "שיבוב" בפוליסת הביטוח של המשכיר במידה ונרכשה על ידו .

מדוע כדאי גם לשוכר לעשות ביטוח דירה בעצמו?

בעולם שבו הרבה אנשים מסתמכים על תיאוריית ה"יהיה בסדר" ובטוחים שלי זה לא יקרה,  מדי שנה אלפי אנשים נדרשים לשלם מכיסם הרבה מאוד כסף בגין נזקים שנגרמו לדירה, לרכוש או לאדם שהגיע לבקר. 

אנחנו ממליצים לעשות ביטוח דירה, ותמורת עשרות שקלים בחודש תוכלו לישון בשקט ולדעת שאתם, הדירה והרכוש שלכם מכוסים.

לסיכום

ביטוח דירה שכורה נשמע כמו משהו שרק יחידי סגולה עושים. אבל אחרי שמכירים את מערכת החוק קצת יותר מקרוב, מבינים שהשוכרים חשופים במהלך היום יום לתביעות שונות שעלולות להיות כרוכות בהוצאות כלכליות גדולות.

זה כמובן לא חייב להיות סוף הסיפור, ביטוח דירה שכורה יכולה לחסוך לכם הרבה כאבי ראש, תסכול וכסף. 
רוצים לבטח את הדירה השכורה שלכם? אנחנו בחברת ביטוח גרסון נשמח לעמוד לרשותכם מהיום הראשון, וגם אחרי שתעברו דירה! עם ביטוחי הדירות שיתאימו לצרכים שלכם.

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.