דרכים 2008* | שגריר 8888* |  זברה 03-5102001 | סטארט קופל 5676* | שירותי נזקי צנרת: מילגם  5041* |  בלו 8505* (פוליסות בהראל) | מוקד כלל ביטוח 6564* | פניקס 5070* | שומרה 03-9258012 | הכשרה 6564* | מנורה 6337*

גרסון

תאונה בחדר כושר

מה עושים ומי אחראי?

אימונים בחדר כושר יכולים להיות דרך מעולה להיכנס לכושר, לחזק את הבריאות ולהכין את הגוף שלנו לקראת הקיץ! יחד עם זאת, גם אם נדמה לנו שהגוף הוא מכונה משומנת, אנחנו לא חסינים מפני פגיעות. למעשה, תאונות בחדר הכושר הן דבר די שכיח – מפציעות קלות הנגרמות כתוצאה משיקול דעת מוטעה של המאמנים, ועד לפציעות קשות הנגרמות מחוסר ניסון, או תשומת לב של המתאמנים בזמן שהם משתמשים במכשירי הכושר.  

כך או כך, מדובר בסיטואציה לא נעימה. השאלה הגדולה היא, מי אמור לשלם את מחיר הפציעה, המתאמן או המאמן? במאמר זה נרכז עבורכם את לכל הפרטים במקרה של תאונת כושר.

תאונה בחדר כושר – אחריות המתאמן

בשנים האחרונות, בתי המשפט קיבלו לא מעט תביעות ממתאמנים שנפצעו במהלך האימון בחדר הכושר ומבקשים פיצוי עבור נכויות שונות. לא כל התביעות זוכות להצלחה, החוקים הנוגעים למאמנים ומתאמנים בחדר הכושר לרוב יהיו בתחומים אפורים, זה אומר שאין חוקיות ברורה ומערכת החוק פועלת נקודתית ומתייחסת לכל מקרה בצורה שונה. זה נובע מהסיבה שגם על המתאמן חלה אחריות, לשים לב למעשיו ולהשתמש במכשירים במשנה זהירות. 

לדוגמה, מתאמן עלול להיפצע מאחר והוא לא חיבר את המשקולות כהלכה, או במידה והוא האיץ את ההליכון מעבר ליכולות הריצה שלו. על מנת שתביעה של מתאמן תנחל הצלחה, עליו להוכיח כי מכון הכושר, או מאמן מסוים התרשלו בתפקידם וכתוצאה מכך הוא נפצע. 

תאונה בחדר כושר אחריות המתאמן

 אחריות המאמן

האחריות לביטחונו הפיזי של המתאמן חלה במידה רבה גם על מכון הכושר והמאמן. עליו לוודא כי כל מאמן מטעמו עבר הכשרה מטעם מכון או בית ספר המוסמכים להכשרת מדריכי כושר. על המדריכים להיות נוכחים בחדר הכושר בשעות הפעילות, לשים לב שמתאמנים חדשים וותיקים עושים שימוש נכון במכשירים ולהדריך אותם במידת הצורך. 

תפקידו של המדריך להנחות את המתאמנים לעבוד עם הגוף בצורה נכונה, כדי להימנע מלסכן את עצמכם ואת המתאמנים האחרים. 

בדיוק בשביל מקרים כאלה, כמו תאונה בחדר הכושר ישנה פוליסת ביטוח המותאמת אישית לכל מאמן כושר – פוליסת אחריות מקצועית.

תאונה בחדר כושר – הצהרת בריאות

אחד החוקים הבסיסיים ביותר פוסקים, כי כל מתאמן מחויב להגיש הצהרת בריאות חתומה על ידו, ובמידה והמתאמן סובל מבעיה בריאותית כלשהי, יש להציג אישור רופא, בהתאם לתקנות הכושר והבריאות הקבועים בחוק. 

על מכון הכושר מוטלת האחריות, לא לאפשר למתאמנים שטרם הציגו הצהרות בריאות המגובות באישורים רפואיים להתאמן בין כותלי חדר הכושר. 

תאונה בחדר כושר הצהרת בריאות

ביטוח מאמנים

למרבה הצער, מכוני כושר רבים פוסחים על הדרישה מהמתאמנים לבטח את עצמם בביטוח תאונות אישיות. מטרת הביטוח הזה, היא לפצות את המתאמנים במידה והם נפצעו תוך כדי האימון בפיצויים חד פעמיים.

ביטוח תאונות אישיות חוסך משני הצדדים את החובה להוכיח כי התקיימה רשלנות, די בפציעה שנגרמה בעקבות תאונה , כשלעצמה כדי שהמאמן יקבל פיצוי כספי כמקובל. 

מכון כושר שטרם דרש מהמתאמן לבטח את עצמו, יהיה חשוף לתביעה בשווי הפיצוי שהיה מגיע לו במידה והיה מבוטח. 

כמה מילים לסיכום

תאונות הן חלק מהחיים, במיוחד כאשר מדובר בתחומים הנוגעים לפעילות גופנית. אך יש תאונות שניתן למנוע, בעזרת תדרוך מקצועי על אופן השימוש במכשירים, תשומת לב למתאמנים בחלל חדר הכושר, החתמת המתאמנים על הצהרת בריאות וכמובן, פעילות אחראית של המתאמן. 

נפצעתם באימון כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של צוות חדר הכושר? אתם לא לבד וכנראה שמגיע לכם פיצוי!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, סוכנות ביטוח גרסון ונשמח לסיים לכם בכל דבר.

מטפלים יקרים שלום רב,

ב 07.10.2023 נפתחה מלחמה בעקבות מעשי טבח ושואה שכוונו למדינת ישראל ותושביה.

לומדני שבעקבות הטראומה שחוו תושבי העוטף ובכלל ,נרתמו אלפי מטפלים-מתנדבים, בתחומי הטיפול השונים ותומכים השקם וערב בנזקקים לכך .

חשוב להדגיש ולהבהיר כי פוליסת האחריות מקצועית שלכם מכסה את אחריותכם בעת מתן מבורך זה, כל עוד עונה על הכשרתם בפועל.

במעמד זה אני רוצה להודות באופן אישי על פעילותכם המקודשת.

אורן גרסון-מנכ"ל

*בכפוף לתנאי הפוליסה וחריגיה.